Så hyggelig at du vil ta en titt innom bloggen min! Jeg setter stor pris på alle kommentarer, så legg gjerne igjen et lite spor etter deg :)

fredag 19. juli 2013

Søte sommerkjoler

Sol og varme dager inspirerer til sommerkjole-søm :) Som så mange andre har jeg også prøvd meg på Dalekjolen, kjempesøt kjole med heklet bærestykke. Mitt første (og eneste forsøk) på bærestykket ble ikke veldig bra, noe som kanskje kan skyldes at jeg brukte et annet garn enn det oppskriften tilsa… Jeg er derfor så heldig å ha en dyktig mor som har heklet for meg, og her er de to første kjolene som er klare.

Dalekjole str 1 år

Bærestykket og blondekanten er heklet i turkis Vipe, og skjørtedelen er i nydelig småblomstrete stoff. Veldig søt sommerkjole til ei lita frøken, str er ca 1 år.

Dalekjole str 2 år

Neste er i ca str 3 år. Samme garnet som i kjolen ovenfor, men denne har fått skjørt i rosa og turkis med fugler på.

Søte sommerkjoler som like så gjerne kan brukes utenpå genser og strømpebukse på kjøligere dager :)

Her er link til gratis oppskrift av kjolen.

2 kommentarer:

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...