Så hyggelig at du vil ta en titt innom bloggen min! Jeg setter stor pris på alle kommentarer, så legg gjerne igjen et lite spor etter deg :)

tirsdag 10. mai 2011

Vårjakke #2

De siste kveldene har jeg vært oppslukt i prosjekt jakke, denne gang til mellomstefrøkna. Jeg har lenge sett for meg hvordan den skulle bli, og må si meg ganske fornøyd med sluttresultatet. Lilla var en selvfølge, og kombinert med orange synes jeg den passer riktig så godt til rødtoppen vår :)

Front

Bak på ryggen har jeg applikert en ugle. Jeg fant malen til applikasjonen på etsy, og den ble akkurat slik jeg hadde forestilt meg :)

Bak

Dette er et aldri så lite redesign-prosjekt også. Deler av foret stammer fra en jakke etter min mor, og hetteforet og lommeforet er etter en tunika som jeg har hatt. Tunikaen var litt retro-inspirert, - som jeg liker :) Så da er det hyggelig at den kan brukes opp igjen, og matchet jo fargene til jakka perfekt!

Åpen 

Jeg har fulgt denne lomme-tutorialen, anbefales! Jeg har prøvd meg på slike lommer før også, men da fikk jeg ikke lommene dype nok, og åpningen for liten. Denne ble perfekt, og så er den jo så dekorativ også!

Applikasjon 

Foruten gjenbruksstoffer er jakka sydd i lilla babykord og grå poplin (deler av foret). Applikasjonen er laget av diverse restestoffer. Jeg har også denne gang brukt mønster i Ottobre nr 4/2009. Str 110.

 Signatur

1 kommentar:

  1. har du sett så hærlig jakke!! jeg digger ugler :-) har brukt dette mønsteret på ett par jakker til gutten min jeg også, det er så fint.
    stikk innom bloggen min en tur da, du har fått en award ;-)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...